VILLKOR OCH FÖRESKRIFTER
När du har slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen hittar du all information om produkter, pris, fakturering och leveransadress.
Om det finns något fel i orderbekräftelsen måste du kontakta oss omedelbart via e-post till kundservice@luxuryskor.se.
Leverans
Våra normala leveranstider är 14 dagar. NOTERA! Beställningar på helger skickas tidigast påföljande måndag.
Om leveransförseningar inträffar (utan att vi meddelar dig längre leveranstid), vänligen kontakta oss på e-postadressen: kundservice@luxuryskor.se
Priser
Alla priser i butiken anges i USD och alla priser inkluderar 0% moms, eftersom det är ett företag inom organisationen Young Business.
Vi förbehåller oss rätten att ändra priser orsakade av prisändringar från leverantörer, tryckfel i prislistan och felaktigheter i priser på grund av felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
Ångerrätt
När du köper varor på webbplatsen har du som kund en lagstadgad 14-dagars ångerrätt som gäller från det att du har fått en artikel som du har beställt.
5.1 När du utövar din ångerrätt:
Du måste meddela att du ångrar det. Meddelandet ska skickas till oss kundservice@luxuryskor.se. I ditt meddelande måste ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer och vilka varor returen gäller tydligt anges.
Du bör returnera produkterna till oss omedelbart och senast 14 dagar efter meddelandet om återkallande.
Du ansvarar för returfrakt, leverans och skick för produkterna vid retur, produkterna ska därför skickas väl förpackade och i originalförpackning.
På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av ett belopp som motsvarar värdeminskningen jämfört med produktens ursprungliga värde när den används eller skadas.
5.2 Ångerrätten gäller inte för:
Produkter som har förseglats (förseglats) av hälso- eller hygienskäl och där förseglingen (förseglingen) har brutits av dig.
Speciellt tillverkad produkt, som har skräddarsys för dig eller har en tydlig personlig touch efter dina önskemål.
Tjänster som har slutförts och där du uttryckligen har godkänt att tjänsten startas utan ångerrätt.
Varor som snabbt kan försämras, t.ex. mat.
Enstaka nummer av tidningar eller tidskrifter.
För mer information om den lagstadgade ångerrätten, se här.
Klagomål och klagomål
Vi inspekterar alla produkter innan de skickas till dig. Skulle produkten fortfarande skadas eller levereras felaktigt när den anländer, åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att rätta till felet kostnadsfritt.
Du måste alltid kontakta oss för godkännande innan du returnerar en defekt artikel.
Klagomålet måste skickas omedelbart efter att felet har upptäckts.
6.1 Hur går du vidare med ett klagomål?
Eventuella fel och defekter måste alltid rapporteras till kundservice@luxuryskor.se där du anger ditt namn, adress, e-postadress, beställningsnummer och en beskrivning av felet.
Om vi inte rättar till defekten eller levererar en liknande produkt kommer vi att ersätta dig för den defekta produkten i enlighet med tillämplig konsumentskyddslagstiftning. Vi ansvarar för returfrakt för godkända klagomål.
Vi förbehåller oss rätten att vägra ett klagomål om det visar sig att produkten inte är defekt i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid klagomål följer vi riktlinjer från Allmänna reklamationsnämnden, se arn.se.
Ansvarsbegränsning
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
Vi tar inte ansvar för förseningar / fel på grund av omständigheter utanför företagets kontroll (Force Majeure). Dessa omständigheter kan till exempel vara arbetstvister, brand, krig, regeringsbeslut, reducerad eller leveransbrist.
Vidare tas inget ansvar för några ändringar av produkter / produktegenskaper som har ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
Produktinformation
Vi förbehåller oss rätten att göra tryckfel på denna webbplats och den slutliga försäljningen av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återspeglar produkternas exakta utseende, eftersom en viss färgskillnad kan uppstå beroende på skärm, fotokvalitet och upplösning. Vi försöker alltid vårt bästa för att exponera produkterna så exakt som möjligt.
Information om kakor
Enligt lagen om elektronisk information måste besökare på en webbplats, för sekretessändamål, informeras om att cookies används. Informationen i kakan kan användas för att följa en användares surfning. En cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att sparas på din dator för att ge åtkomst till olika funktioner. Du kan ställa in din webbläsare så att den automatiskt avvisar cookies. Mer information finns på Post- och telestyrelsens webbplats.
Personlig information
Genom att handla på Beauty & Shine accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi skyddar din integritet och samlar inte in mer information än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidarebefordrar aldrig din information till tredje part utan rättslig grund.
Beauty & Shine ansvarar för behandlingen av personuppgifter som du har gett oss som kund. Din personliga information behandlas av oss för att kunna hantera din beställning och i de tider då du har begärt nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen till dina individuella behov.
Informationen nedan är en sammanfattning av hur vi lagrar och behandlar dina uppgifter i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR).
10.1 Vad är personuppgifter?
Personuppgifter är all information som direkt eller indirekt kan tillskrivas en fysisk person.
10.2 Vilken information lagrar vi?
För att kunna hantera din beställning och svara på frågor relaterade till din beställning (kundtjänst) lagrar vi ditt för- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, IP-adress och köphistorik.
Din information lagras så länge vi har en rättslig grund för att behandla din information, till exempel för att uppfylla avtalet mellan oss eller för att följa en rättslig skyldighet enligt till exempel redovisningslagen.
10.3 Rättslig grund
I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att slutföra avtalet med dig.
Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker med ditt samtycke.
10.4 Vilken information delas och för vilket syfte?
10.4.1 Betalningsleverantör
När du gör ett köp delas information med vår betalningsleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Om du väljer att betala med faktura sparas också betalningsleverantörens personnummer. Informationen sparas för att slutföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägerier.
De betalningsleverantörer (betaltjänster) vi använder är: Paypal.
10.4.2 Rederi
För att leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela specifik information med rederiet. Det som delas med rederiet är förnamn, efternamn och adressinformation för leverans. E-postadress och / eller mobilnummer kan också delas med rederiet för anmälan.
Rederierna vi arbetar med är: DHL
10.4.3 Nyhetsbrev
Om du har valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev kommer förnamn, efternamn och e-postadress att delas med vår nyhetsbrevleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden för marknadsföringsändamål.
Vi använder för att skicka ut nyhetsbrev.
10.5 Rätten till tillgång
Du har rätt att få utdrag från all tillgänglig information om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.
10.6 Rätt till rättelse
Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är ofullständig.
10.7 Rätten att glömmas bort
Du kan begära att informationen om dig raderas när som helst. Det finns få undantag från rätten till radering, som om den ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig skyldighet (till exempel enligt redovisningslagen).
10.8 Ansvarig för dataskydd
Beauty & Shine ansvarar för lagring och behandling av personuppgifter i onlinebutiken och ser till att reglerna följs.
10.9 Hur vi skyddar dina personuppgifter
Vi använder branschstandarder som SSL / TLS och envägs hashalgoritmer för att lagra, bearbeta och kommunicera känslig information som personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.
Vi använder en svensk plattform, Quickbutik, som drivs av Webnode AB.
Ändringar av de allmänna villkoren
Vi förbehåller oss rätten att när som helst göra ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses accepterade i samband med beställningar eller besök på webbplatsen.
Tvist och lagval
Om en tvist inte kan lösas i överenskommelse med företagets kundtjänst och kunden kan du som kund vända dig till Allmänna klagomålen, se arn.se. För invånare i ett annat EU-land än Sverige kan klagomål skickas online via Europeiska kommissionens tvistlösningsplattform, se https://ec.europa.eu/consumers/odr
I händelse av tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
Tvister rörande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk lag och lag.
Detta är en dropshipping-webbplats.